Better days are coming

9 maart 2016 - Whitsundayeilanden, Australië

Het was een lange nacht rijden, maar uiteindelijk kwamen we om 9.30 aan in Airlie Beach. Helaas was er vanaf ons hostel geen shuttle bus die ons kwam halen, dus moesten we een wandeling van 20min (in de volle zon) doen met al onze tassen, voor we er waren. Bij aankomst kregen we te horen, dat we pas vanaf 13.00 konden inchecken, maar gelukkig konden we wel onze tassen bij hun achterlaten zodat we weg konden. Na de tassen te hebben weggelegd, zijn we ons gaan aanmelden voor de Whitsundays Tour en kregen we de briefing. Vervolgens was het een boodschapje doen, terug naar het hostel, lunchen, inchecken,  op bed liggen, netflixen/slapen, koken/eten, spelletje doen en slapen. De volgende ochtend moesten we weer uitchecken omdat vandaag de Whitsundays Tour zou gaan beginnen. Omdat die pas om 14u begon hebben we eerst de dag gebruikt om het dorpje en winkeltjes te bekijken.
Hierna ging het beginnen; onze Whitsunday Islands Trip, met de catamaran Tongarra. Na onze bevindingen op de tours van Fraser Island en Castaway (survival) waren de verwachtingen niet al te hoog. Niks werd minder waar! We hebben prachtig weer gehad (terwijl de voorspellingen regen en onweer waren!), geweldig eten, super toffe gidsen, prachtige dingen gezien/gedaan en helemaal genoten. De eerste dag hebben we elkaar leren kennen en zijn we gevaren naar een baai waar we uit de wind lagen, voor het avondeten en het slapen. Slapen gebeurde op het dek en het dak. We hadden een leuk groepje met drie Duitsers en een Nederlands stel, Bo en Danique (uit Den Haag(!)). De rest van de boot was erg rustig en timide ten opzichte van de vorige trips en ervaringen met backpackers. Toen de gids om 20u zei dat je je slaapspullen mocht pakken als je wilde, stond praktisch iedereen op om ze te pakken en ook al richting bed te gaan... Om 21u gingen de eerste slapen en het werd steeds stiller. Wij zaten lekker met ons groepje te chillen op het dak, maar hebben het ook niet te laat gemaakt want de volgende dag zouden we om 6uur gewekt worden! Na een goed verzorgd en lekker ontbijt, zijn we vroeg vertrokken naar Whitehaven Beach. Daar lagen prachtige witte stranden met schitterend zeewater dat verschillende kleurzones had op ons te wachten. Daar hebben we ook white lemon sharks en roggen gezien. Na een stop van drie uur gingen we verder naar een plek waar we goed konden snorkelen. Prachtig koraal en vissen gezien, gesprongen van de boot af, wederom een heerlijke stop met prachtige omgeving. Een klein stukje verder gevaren, kwamen we weer aan bij onze eet- en slaapplek voor de avond. Wederom was er een grote groep die vrij snel de bedden hadden gepakt, maar wij hadden er wel zin in. Met de Duitsers, Bo en Danique hebben we wat spelletjes gespeeld en echt een topavond gehad. De volgende ochtend gingen we weer snorkelen, waarna het alweer tijd was om terug naar Airlie Beach te keren. Onderweg heeft Dylan ook nog even aan het roer mogen staan en daarna was de trip alweer afgelopen.
Wat hebben we genoten, wat zijn we goed verzorgd en wat hebben we goed weer gehad! Dit hadden we nou net even nodig, het was heerlijk!! 'S avonds hebben we nog een drankje gedaan met Bo en Danique (omdat er verder niemand kwam opdagen op de afterparty haha) en zijn we lekker gaan slapen.

De volgende ochtend was het alweer tijd om door te gaan met de bus en dus waren we weer vroeg uit de veren. Omdat we totáál geen zin hadden om weer dat stuk te lopen, zijn we lekker met een tuktuk (fietstaxi) naar de busstop gegaan (wat ook nog eens heel leuk was) en gingen we verder naar onze trip; op naar Magnetic Island..